Etický kodex ITY z.s.
Klient (uživatel) soc. služby spolku ITY z.s
má právo na:
- na přístup, který je založený na respektu a vzájemné důvěře;
- na diskrétnost a ochranu svého soukromí;
- rozhodovat o své vlastní osobě;
- být otevřeně informován o podmínkách a průběhu poskytovaných služeb;
- odmítnout službu a odstoupit od poskytované služby;
- na profesionální a nestrannou službu;
- svobodu vyznání a názorů;
- podat stížnost na průběh poskytování soc. služby;
má povinnost:
- řídit se zákony a právními normami ČR a vnitřními předpisy spolku;
- oznámit neprodleně neúčast dítěte na respitním hlídání z jakýchkoli příčin;
- zaplatit úhradu za sjednané a poskytnuté služby dle stanoveného ceníku a skutečného času poskytovaných úkonů;
- nepoškozovat majetek poskytovatele soc. služby.
Práva a povinnosti členů a zaměstnanců spolku ITY z.s.:
- řídit se zákony a právními normami ČR a vnitřními předpisy spolku;
- být ve svém vystupování vstřícný a přívětivý vůči klientům, přistupovat k nim s respektem a bez předsudků;
- zachovávat diskrétnost a mlčenlivost o všech informacích týkajících se klientů;
- vystupovat vůči klientovi otevřeně a poskytovat mu nestranné a nezávislé služby;
- nezneužít informace získané od klientů, nebo v souvislosti s činností spolku pro vlastní prospěch;
- zachovávat svou profesní nezávislost a profesionální objektivitu;
- svým jednáním vždy snažit naplňovat cíle spolku ITY z.s.;
- odmítnout klienta, pokud se domnívá, že by mu neposkytl kompetentní službu;
- odmítnout klienta, pokud se domnívá, že by se tím dostal do střetu zájmů;
- vyžádat si konzultaci či supervizi, pokud tak uzná za vhodné;
- účastnit se vnitřních školících akcí a dále se aktivně vzdělávat.
Práva a povinnosti poskytovatele soc. služby spolku ITY z.s.:
- sbírat a evidovat informace o uživateli, které jsou nezbytné ke kvalitnímu poskytování soc. služby;
- odmítnout nebo ukončit poskytování soc. služby, pokud se vyskytnou vážné ekonomické, organizačně technické nebo personální důvody, které další poskytování neumožňují;
- odmítnout nebo ukončit poskytování soc. služby v případě, že klient porušil povinnosti vyplývající ze smlouvy o soc. službě a vnitřních předpisů spolku;
- při plánování a poskytování soc. služby vždy vycházet ze specifických potřeb uživatele;
- poskytovat soc. službu dle platných právních norem ČR, smlouvy o soc, službě a vnitřních předpisů spolku;
- zajišťovat všem zaměstnancům potřebnou podporu;
- klienty (také zájemce o soc. služby) vždy informovat o všech povinnostech, které vyplývaly ze smlouvy o soc. službě a vnitřních předpisů spolku, o způsobu poskytování soc. služby a o úhradách za tuto službu.
Vyřizování stížnosti
ke stažení předpis pro Vyřizování a přijímání stížnosti (dokument .pdf 369 kB)